Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag09.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Björn Borgs vilda Miami-natt

Publicerad: 14 Februari 2013, 17:37

Bild ur Björn Borgs kampanj.

Björn Borg maximerar upplevelsen i sin vårkampanj. Temat är en oförglömlig natt i Miami.


Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Beskrivningen av Björn Borgs nya kampanj ska ge känslan av en obeskrivlig natt, eller som de själva säger det:

"Den där galna, magiska stunden som förblir i minnet, livet ut? Tänk er då en monstertruck fylld med glada människor, en pudel, en krokodil och några rosa flamingos. Addera en polisbilsjakt under en varm Miamikväll, och då får ni varumärket Björn Borgs Spring/Summer - 13 kampanj i ett nötskal".

Bilderna plåtades på plats i höstas av New York-fotografen Jason Nocito.  
–  Vi ville hedra de impulsiva och spontana genom att säga JA! to unforgettable nights. Vår målgrupp och våra produkter är lekfulla, livliga och vågade. Kampanjen är en hyllning till dom, kommenterar Lina Söderqvist, Global Marketing Director på Björn Borg.

Arbetsgrupp
KREATIV BYRÅ: Made to Order (Sverige)
FOTOGRAF: Jason Nocito (USA)
STYLIST: Oscar Lange (Sverige)
HUVUDMODELLER: Amanda Booth (USA) and Jarrod Scott (Australien)  
ÖVRIGA MODELLER: Sophie Holmes (UK) and Tobias Lewis (Frankrike)

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Björn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.