Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Björn Ståhl – världens tredje bästa creative director

Publicerad: 14 November 2016, 14:51

Björn Ståhl har jobbat på Ingo sedan 2005.

Foto: Petrus Olsson/Montage av Resumé.

I somras tog Ingo storslam i Cannes Lions. Nu rankas byråns cd Björn Ståhl som den tredje bästa i världen.


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlIngoCannes Lions 2016

"Reklam-VM" slutade bra för svensk del, och Ingo fick med sig hela 20 lejon på flyget hem från Frankrike. Lejonen vann de för Svenska Turistföreningens "The Swedish Number" och Lidls "Le Bon".

När Cannes Lions nu släpper delar av den officiella statistiken från tävlingen på Cannes Archive, listas Björn Ståhl som världens tredje bästa creative director efter Bruno Prosperi och Benjamin Yung på brasilianska byrån AlmapBBDO.

– Det är otroligt hedrande att finnas med i den yttersta världseliten. Hela Cannes i sig var ju smått galet från vår sida och detta är ju förstås en rolig avrundning. Men det här är främst en utmärkelse för hela INGO och alla på byrån som slitit hårt med våra kampanjer, säger Björn Ståhl.

Siktar du på förstaplatsen nu?
– Nja, en sak är säker – vi på INGO har fortfarande inte gjort vårt bästa jobb.

Finns det planer på att Svenska Turistföreningens kampanj ska följas upp på något sätt?
– Det vet man aldrig, den som väntar får se.

Till sist: Vad har du för tips till den svenska cd som vill rankas högt i listan till nästa år?
– Som jag sade, detta är summan av hela byråns arbete så mitt tips är bygga ett team där alla kan bidra och känner sig delaktiga.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.