Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Björnkläder berättar sin historia

Publicerad: 13 Mars 2015, 14:14

Bild ur filmen.

Björnkläder går ut i en stor varumärkesbyggande kampanj för att berätta om sin långs historia. Bakom konceptet står Milk.


Ämnen i artikeln:

Folke filmPHDMilk

Björnkläder har tillverkat arbetskläder sedan 1905. I den nya kampanjen berättar de om sin stolta historia från då till nu. Filmen kommer att rulla i TV4, medan annonser också kommer att synas digitalt, i print, utomhus och rikstäckande radio.

– Arbetskläder är en viktig del av arbetsdagen och vi lyfter fram Björnkläder som en kompis på jobbet. Det är inte bara rock'n'roll och borrdamm i motljus som är intressant för Björnkläders kunder, säger Gunnar Skarland, en av kreatörerna bakom kampanjen på Milk, i en kommentar.

Kampanjen är den första som Milk gör sedan de vann uppdraget under hösten 2014.
– Milk har tagit ett strategiskt helhetsgrepp på vår kommunikation och positionerar oss på ett sätt som gör att vi kan vara stolta över vår tradition och över den riktning vi stakat ut för framtiden, säger Peter Busse marknadschef på Björnkläder.

Arbetsgrupp:
Creative Director: Gunnar Skarland
Strategisk projektledare: Anna Reynold
Operativ projektledare: Björn Lind
Art Director: Kristofer Salsborn
Copywriter: Anders Malm, Anders Holmström
AD-ass: Camilla Almqvist
Produktionsbolag Folke Film
Producent: Anna Bergström
Regissör: Molly Hartleb  
Radioproduktionsbolag TMP
Inspelningsproducent: Daniel Helsing
Fotograf Sonia Jansson  
Mediebyrå PHD
Kundansvarig: Håkan Löfgren
Webb-produktion  Lundgren+Lindqvist

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Folke filmPHDMilk

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.