Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bjurström anlitar gamle kollegan Settman

Publicerad: 23 november 2011, 08:20

Jessica Bjurström, vd Komm och Peter Settman, cd Baluba.

Foto: Stefan Borgius och Resumé.

Balubas Peter Settman ska styra upp Guldägget. Han har anlitats av Komms vd Jessica Bjurström som tidigare jobbat på just Baluba. Settman är en av medlemmarna i den nya styrgruppen för reklamtävlingen.


Ämnen i artikeln:

BalubaGuldäggetPeter Settman

Sveriges  Kommunikationsbyråer, Komm, meddelar att man "storsatsar" inför Guldägget 2012.  Komm har inlett samarbete med fyra byråer från fyra olika discipliner.

Anledningen är att man vill tydliggöra att tävlingen är öppen för all sorts  kommunikation och man vil även få maximal effekt av kommunikationsinsatserna.   

Byråerna i samarbetet är Great Works, JMW, Baluba och  Ohlsonsmith.

I styrgruppen ingår bland annat Balubas kreative chef Peter Settman som inte jobbat med Guldägget tidigare. Jessica Bjurström vd för Komm kommer från Baluba.

Guldäggets  arbetsgrupp 2012: Jenny Borthen, vd Baluba Event, Jessica Thorelius,  projektledare Great Works, Maja Siösteen, Guldäggsgeneral, Linda  Nilsson, sponsoransvarig Guldägget, Canan Yasar,  projektledare/pr-konsult JMW, Joakim Johansson, pr-konsult JMW, Pia  Lundgren, vice vd Baluba Event, Ted Persson, cd Great Works, Martina  Dahl, grafisk designer Ohlsonsmith och Barbro Ohlson Smith, cd  Ohlsonsmith. Foto: Nicole Lage-Vianna.

Styrgruppen: Maja Siösteen, Guldäggsgeneral, Ted Persson, cd Great Works,  Peter Settman, cd Baluba, Barbro Ohlson Smith, cd Ohlsonsmith och Björn  Mellstrand, vd JMW.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.