Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blåkläders satsning – slog till mitt under Premier League

Publicerad: 27 september 2018, 08:03

Foto: Pressbild

I samband med 60-årsfirandet storsatsar Blåkläder för att bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. Nu pryder man Premier League-arenorna under resten av säsongen 18/19, med en total publik på 4,5 miljarder människor.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjPremier League

I samband med 60-årsfirandet storsatsar Blåkläder för att bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. I matchen mellan Watford och Manchester United, på lördagen den 15 september, gjorde varumärket entré på den globala arenan och fyllde LED-skärmarna med reklam.

– Detta visar att vi verkligen menar allvar med att försöka bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. Vi har under många år arbetat hårt med att bygga upp Blåkläder till den marknadsledande aktören i Norden, och där är vi nu. Vi känner en stor stolthet över att vi nu syns på en sådan arena och i ett sådant forum som Premier League. Det är fantastiskt häftigt och ger en boost i självförtroende för hela företaget och hjälper oss i vår långsiktiga strategi att bli världsledande, säger Kalle Larsson, Global Marketing Manager på Blåkläder, i en kommentar.

Blåkläder kommer att synas på Premier League-arenorna under resten av säsongen 18/19 och förväntas nå ut med sitt budskap till 4,5 miljarder människor.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjPremier League

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.