Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blåser konkurrenterna av stolen

Publicerad: 29 april 2015, 10:38

Blowing in the wind kammar hem guld.

Den internationellt belönade "Blowing in the wind" av Åkestam Holst och Apotek Hjärtat vinner Guldägg i kategori Utomhus.


Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatGuldägget 2015Åkestam Holst

"Blowing in the wind" har redan belönats i bland annat Eurobest och D&AD. Nu prisas den också på ett nationellt plan. Filmen har setts av hundratusentals människor på Youtube och uppmärksammades stort när den syntes i Stockholms tunnelbana.

För att marknadsföra Apotek Hjärtats hårvårdsprodukter blåste kampanjmodellens hår till varje gång det kom ett tåg. Annonsen rullades på Clear Channels digitala skyltar.

– Idén uppstod när vi var ute och promenerade för runt 1,5 år sedan. Jag hade i bakhuvudet att de skulle lansera en egen serie hårvårdsprodukter, och det passade perfekt för det här. Jag tror att lekfullheten och enkelheten gör att folk tycker det är briljant, sa Åkestam Holsts ad Lars Bæcklund i samband med att kampanjen prisades i Månadens utomhus.

Båda Silveräggen i kategori Utomhus gick till DDB Stockholm för Mc Donalds-kampanjen "Mc Medeltiden" och SL:s Doge.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.