Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blåvitt lånar konceptet från RAM:s succéreklam

Publicerad: 22 april 2013, 12:30

IFK Göteborgs nya reklam.

På torsdag drabbar IFK Göteborg och Malmö FF samman. Göteborgslaget peppar upp stämningen men en ny reklamfilm, som lånar konceptet bakom RAM Trucks hyllade Super Bowl-film.


Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgDear Friends

Det är Blåvitts nya byrå Dear Friends som har gjort filmen. I ett pressmeddelande beskriver de den som en "kärleksfull pastisch" på den hyllade Super Bowl-filmen med miljontals visningar på Youtube.  

I Göteborgsfilmen är det skådespelaren Sven Wolter som på ett annorlunda sätt kompletterar skapelseberättelsen.
– Vi tycker att det här är ett lekfullt sätt att beskriva IFK Göteborgs enorma betydelse. Se videon som en hyllning till föreningen, spelarna och supportrarna, säger Andrej Häggblad, marknadschef på IFK Göteborg i ett pressmeddelande.

Sven Wolter, själv ett IFK Göteborgs-fan, tycker att känslan i filmen är klockren:
– Jag har alltid älskat Blåvitt, så det här var roligt, särskilt eftersom filmens främsta syfte är att skapa en skön känsla i magen hos alla likasinnade.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgDear Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.