Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Blev inte som vi hade hoppats"

Publicerad: 8 april 2011, 11:44

Idag publicerade Metro det åttonde nomineringsbidraget av tio i tävlingen Creative Print Awards. Mellan den 30 mars och 14 april publiceras ett om dagen i tidningen. Vinnaren erhåller en annonskampanj i Metro värd 3 miljoner kronor. Reklambyrån Garbergs står för dagens bidrag, deras andra i tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

Garbergs andra bidrag till Creative Print Awards.

Creative Print Awards är en tävling skapad av Metro och Resumé där framtagandet av kreativa annonslösningar står i centrum. Det åttonde bidraget i tävlingen är från reklambyrån Garbergs, uppdragsgivare är Clas Ohlson.

Hur tänkte ni kring annonsen?
– Det ska vara ett verktyg för varje del på uppslaget som gör något med den redaktionella texten. Men annonsen blev tyvärr inte som vi hade hoppats. Pallarna var tänkta att palla upp bilden och skruvtvingen skulle tvinga ihop en text eller en bild. Resultatet är ganska långt ifrån originalskissen, säger Petter Ödeen, cd på Garbergs, till Resume.se.

Ni verkar inte särskilt nöjda?
– Vi är nöjda med två av fyra av verktygen, två av dem blev knasiga. Vi hade en idé om hur vi ville att det skulle se ut men det är svårt att veta hur det blir tillsammans med den redaktionella texten. Vi har försökt vara så noggranna vi kunnat i våra anteckningar till Metro men det är som sagt svårt att veta exakt hur det blir i slutändan. Penseldelen är vi dock väldigt nöjda med.

Arbetsgrupp:

Idé: Mattias Dahlqvist, Hampus Mattsson.
Formgivare: Jonas Bäckman.
Produktionsledare: Lotta Thunved.
Projektledare: Pernilla Berg.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Creative Print Awards

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News