fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blev plagierad – här är storannonsörens oväntade (och hyllade) vändning

Decenniets galnaste plagiat. Så säger franska matvarujätten och dess byrå om en konkurrent i Qatar, som släppt samma reklamfilm med andra skådespelare – scen för scen. Men i stället för stämning utnyttjade annonsören plagiatet till sin fördel. Allt om det och mycket mer i Resumés nya omvärldsbevakningsprodukt Utsikt. Denna vecka med tema kreativitet.

Publicerad: 17 mars 2023, 09:55

Ämnen i artikeln:

Resumé UtsiktNyheter

Debatten om plagiat går varm även i Sverige.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev