Reklam
Blev plagierad – här är storannonsörens oväntade (och hyllade) vändning
Decenniets galnaste plagiat. Så säger franska matvarujätten och dess byrå om en konkurrent i Qatar, som släppt samma reklamfilm med andra skådespelare – scen för scen. Men i stället för stämning utnyttjade annonsören plagiatet till sin fördel. Allt om det och mycket mer i Resumés nya omvärldsbevakningsprodukt Utsikt. Denna vecka med tema kreativitet.
Publicerad: 17 mars 2023, 09:55
Debatten om plagiat går varm även i Sverige.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.