Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bli känd på Avenyn genom Instagram

Publicerad: 8 juli 2013, 13:27

Avenyföreningen i Göteborg gör det nu möjligt för Instagramanvändare att synas på hela Avenyn. – Många drömmer om att få stå i rampljuset och få sina "15 minutes of fame". Avenyn gör det nu möjligt med #iloveavenyn, säger Madeleine Wahlberg på avenyföreningen.


Ämnen i artikeln:

Instagram

Det har aldrig postats så många självporträtt på sociala medier som det görs i dag, i synnerhet på Instagram. Beteendet har gett upphov till en ny trend och kallas "selfie". En sökning visade att det i början av juni fanns 27 miljoner självporträtt på Instagram med hashtaggen #selfie. Motsvarande undersökning i början av juli visade en ökning med tre miljner bilder.

– Många drömmer om att få stå i rampljuset och får sina "15 minutes of fame". Avenyn gör det nu möjligt med #iloveavenyn. En kampanj där Instagramanvändare har möjlighet att synas på en stortavla mitt på Avenyn, säger Madeleine Wahlberg, centrumledare på Avenyföreningen. Syftet med kampanjen är att uppmärksamma Avenyn och Avenyföreningen.

Så här funkar #iloveavenyn

1. Användaren tar ett självporträtt, lägger upp bilden på Instagram och hashtaggar #iloveavenyn
2. Därefter visas fotot (efter godkännande) på den storbildsskärm som sitter utanför gallerian där Wallenstam bygger på Avenyn 31-35

Aktiviteten #iloveavenyn håller på till den 31 juli och är dessutom möjlig att delta i för de som inte använder Instagram.

Alexandra Barganowski

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.