Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blixtvärderingskampanjen

Publicerad: 24 januari 2012, 05:35

En av annonserna.

SkandiaMäklarnas kostnadsfria blixtvärdering på nätet har genererat intäkter på över 30 miljoner kronor. Nu kommer kampanjen för tjänsten.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Reklambyrån Le Bureau har gjort den nya reklamkampanjen för SkandiaMäklarnas tjänst där man på nätet kan få en snabb värdering av sin bostad genom att fylla i några enkla uppgifter.

- Tanken är att kunna erbjuda en tjänst till människor som går och funderar på vad ens bostad är värd. På så vis kan vi skapa en relation med människor väldigt tidigt i säljprocessen. Sedan krävs det en mer grundlig värdering när man verkligen har bestämt sig för att sälja, säger Andreas Mühlich, marknadschef på SkandiaMäklarna, i en kommentar.

Le Bureau utvecklade idén för två år sedan och nu marknadsförs alltså tjänsten.

- Vi vill lyfta upp att SkandiaMäklarna har stenkoll på vad som gör olika bostäder och lägen attraktiva och att de har en väldigt bra lokalkännedom säger Eva Nilsson, projektledare på Le Bureau.

Kampanjen går i print, radio och digitalt.

Arbetsgrupp:

Anna Sanchez, produktionsledare
Erik Bielke, AD
Hjalmar Delehag, copy
Eva Nilsson, projektledare
Mikael Zetterberg, planner
Foto: Sylvie Agentur, Susanne Wahlström
Radio: Flickorna Larsson
Web: Happiness

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.