Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Blocket i samarbete med Hannah & Amanda

Publicerad: 4 November 2013, 13:36

Schibsted-ägda Blocket vill inspirera folk till att handla begagnat. Blocket har inlett ett samarbete med Hannah Widell och Amanda Schulman om att öppna en butik på Blocket.


Ämnen i artikeln:

Amanda SchulmanHannah WidellSchibstedBlocket

Handeln av kläder, möbler och barnartiklar växer på Blocket.
Schibsted-bolaget satsar på aktiviteter som ska få folk att handla ”nästan nytt”.

Ett  av uppläggen går ut på att låta Hannah Widell och Amanda Schulman öppna  en butik på Blocket – butiken hade premiär i fredags och fick 1 000  besökare under den första dagen.

– Då vi vill förstärka kategorierna  inom mode, inredning och barnfamiljer just nu är det väldigt roligt att  vi har hittat ett samarbete med Hannah och Amanda. Deras personligheter  och faser i livet passar väldigt bra med Blocket, säger Anna Bergius,  tillfördnad marknadschef på Blocket i en kommentar.

Blocket uppger  också att nya annonser inom just mode, inredning och barnprylar ska  läggas upp varje tisdag under resten av året – 10 procent av intäkterna  går till Unicef.

Blocket går in som sponsor för Hannah och Amandas podcast Fredagspodden.

–  Blocket passar väldigt bra i de olika situationerna vi befinner oss i  livet. Vi söker en ny medarbetare till vårt företag Perfect Day Media,  letar just nu efter bostäder och är i stort behov av att rensa ur våra  garderober och förråd, säger Hannah Widell i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.