Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blocket lanserar sin största kampanj någonsin

Publicerad: 6 april 2017, 14:45

Blocket lanserar sin största kampanj hittills för att få fler att upptäcka hur enkelt och snabbt det går att sälja på sajten. Kampanjen utgår från det nya kommunikationskonceptet "Länge leve bra saker".


Ämnen i artikeln:

OakwoodreklamkampanjerReklamB-reel films

I samarbete med Oakwood togs det nya kommunikationskoncept "Länge leve bra saker" fram i samband med Blockets rebranding innan årsskiftet. Kampanjen kommer att rulla i tv, digitala och sociala kanaler samt på bio rullar. Filmerna ska visa den positiva inverkan plattformen har i andra människors liv. Filmerna är regisserade av Lina Söderström på B-Reel Films.

– Vi vill lyfta det positiva mötet mellan köpare och säljare som många av våra användare beskriver, samt den stora bredd i utbud som våra 5 miljoner användare har att ta del av. Det nya konceptet känns helt rätt i tiden där vi förtydligar vad Blocket bidrar med - nya möjligheter och hållbara val, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket i en kommentar.



Kampanjen pågår fram till och med juni med särskild intensitet under påsken - en period då svenska folkets handlar som mest begagnat på grund av årstidsbyte och röda dagar. Annandag påsk har Blocket normalt lika många besökare som Skansen har på ett år, uppger man i ett pressmeddelande.

– Med kampanjen tar vi en tydligare position gentemot våra konkurrenter som en marknadsplats dit man vänder sig för att köpa och sälja varor av lite högre kvalitet och värde än det utbud som kännetecknar gratisspelarna. För vår målgrupp är kvalitetssaker och den trygghet, effektivitet och de smarta kringtjänster vi erbjuder viktiga, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket i en kommentar

– Genom personliga berättelser ville jag berätta om vad bra saker kan betyda i ens liv. Väcka minnen, känslor eller uppfylla drömmar, säger Lina Söderström på B-Reel Films i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.