Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blomquist gör Stockholm tillgängligt

Publicerad: 3 november 2008, 15:48

I veckan startar informationskampanjen från Stockholms Stad som ska berätta om arbetet med att bli världens mest tillgängliga huvudstad. Bakom kampanjen står Blomquist Annonsbyrå.


Stockholms Stad har som mål att bli världens mest tillgängliga huvudstad till år 2010. Nu satsar Trafikkontoret på en stor informationskampanj.

Kampanjen har två mål: dels att berättar vad man gör för att öka tillgängligheten i staden och dels att få stockholmare att ge tips till S:t Julianpriset som går till näringsidkare som gör insatser för att öka tillgängligheten i sin egen verksamhet.

Kampanjen, som startar vecka 45, visar var staden har förbättrats hittills. Bland annat finns bilder på övergångsställen som byggts om och på ränndalar som bytts ut.

Kampanjen kommer att synas under två veckor i tunnelbanan, i dagspress i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Metro och City, i fackpress som till exempel Dagens Handel och Fastighetstidningen samt som banners.

Stockholms stad Trafikkontoret

Uppdragsgivare:  Evelyn Lindell och Ingegerd Forss
Byrå: Blomquist Annonsbyrå
Arbetsgrupp:  Fredrik Gustafson ad,   Janne Åkerblom   cd/copywriter, Git Wallander projektledare, Helena Fock produktionsledare, Janne Sällberg final art, Rickard Arvius digitalt
Fotograf: Conny Ekström
Mediabyrå: Meko, Håkan Kramnäs

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.