Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blomquist ska få bussen att rulla

Publicerad: 18 mars 2014, 10:41

Blomquists bussiga kampanj.

En ny kampanj kallad "4:an ska fram" ska få resenärer att uppmärksamma att bussen nu kommer fram bättre.


Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

SL har tillsammans med Stockholm stad gjort flera förändringar gör busslinjen som går mellan Gullmarsplan och Radiohuset.  

De har byggt fler bussfiler, mer regelbunden busstrafik och påstigning bak i bussen. Hoppet är att åtgärderna ska ge bussen bättre framkomlighet under dagtid.  

– Det vi hoppas på med kommunikationsinsatsen är att man ska förstå vad staden och SL gör för kollektivtrafiken, men också för att få feedback genom en så enkel sak som hashtagen, säger Mikael Rubinsson, projektledare på kommunikationsbyrån Blomquist, som fått uppdraget att uppmärksamma förändringarna.  

Det ska de göra med hjälp av annonser i Metro, utmed busslinjen och skyltar på bussen. Annonser som alla uppmanar resenärerna att säga sin åsikt under hashtaggen #4anskafram.  

Hur har ni tänkt?
– Hela kommunikationsinsatsen ligger i anslutning till buss fyra, för att de ska få praktisk information om att det till exempel går att stiga på längst bak. Det är 70 000 resenärer per dygn som åker sträckor på linjen, så det är många som får ta del av informationen, säger Mikael Rubinsson.  

Kampanjen kommer att rulla två gånger under våren. Den första perioden inleddes i går.  

Arbetsgruppen på Blomquist är Mikael Rubinsson, projektledare, Johanna Sund, copy, Ulrica Ingström, ad, Malin Johansson, produktionsledare, Therese Barosen, final art och Martin Reintz, illustration.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News