Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blomsterkärlek nästa steg i Telenors kommunikation

Publicerad: 14 maj 2008, 10:12

I mitten av april släppte Telenor de första filmerna på temat kroppsspråk. Den ena utspelade sig i restaurangmiljö och den andra på ett kontor. Nu har den tredje och sista filmen släppts. Denna gång står blomsterspråket i centrum.


I en extremt mansdominerad miljö visar Telenor hur man kan kommunicera med hjälp av blommor. I filmen, som är den sista i raden på temat ”Telenor älskar kommunikation”, får vi lära oss om hur man kan kommunicera med hjälp av blommor, allt förpackat i en film bland grävskopor och grustag.

– Blomsterspråket utvecklades på 1800-talet i ett ganska puritanskt England där kontakten mellan tjejer och killar inte alltid var så lätt. Men vi valde en modernare miljö, det kändes roligare och lite mer intressant. Dessutom tyckte vi att det vanliga ”boy meets girl” upplägget kändes lite för förväntat. Den här idén kändes underhållande och ny, säger Joakim Landin projektledare på Garbergs.

Alla tre filmerna ska nu gå en bit in på sommaren.

Telenor satsar på nytt koncept

Telenor

Byrå: Garbergs
Arbetsgrupp: Joakim Landin projektledare,  Lotta Thunved  produktionsledare, Malin von Werder och Johan Wilde ad, Jessica Thorélius och Simon Hernadi byråproducent,  Bjarne Melin  och Carl Bock web director, Jonas  Bäckman och Jacob Frisk grafisk formgivare, Henning Wijkmark och Johan van der Schoot copy,  Nina Åkestam  planner
Produktionsbolag film: Camp David
Produktionsbolag web: From Stockholm with Love

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.