Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blondinbella sågar Johan Kinnanders Glife

Publicerad: 30 januari 2009, 10:12

Glife fick 40 procent i Blondinbella AB mot att bolaget skötte försäljningen.
I efterhand sågar bloggaren Isabella Löwengrip upplägget.
– Men just då var det den enda deal vi kunde göra, säger hon till DI Weekend.


DI Weekend har idag en stor intervju med Isabella Löwengrip som bland annat talar ut om hennes annonsaffärer och syn på sitt eget varumärke.

Hon berättar bland annat att det var hennes pappa Per Rydberg som först såg det ekonomiska värdet i hennes bloggande.

Det var också han som startade bolaget Blondinbella och släppte in Glife med vd Johan Kinnander som delägare.

Men i intervjun dömer Isabella Löwengrip ut upplägget:
– Det var ingen bra affär. De fick 40 procent av bolaget mot att de sålde annonser. Men just då var det den enda deal vi kunde göra, säger hon till DI Weekend.

Isabella Löwengrip uppger att bolaget säljer annonser för 300 000-400 000 kronor i månanden och nämner Electrolux som en av de största annonsörerna.

Hon berättar också att hon blivit erbjuden att delta i humorprogram i tv men tackat nej eftersom erbjudandet inte passade hennes varumärke.
– Det är ju jag som är företaget, säger Isabella Löwengrip till DI Weekend.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.