Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blossa har momentum – växlar upp med ny vinterkampanj

Publicerad: 23 november 2018, 14:15

Blossa följer upp Miss Li–satsningen med integrerad vinterkampanj.


Ämnen i artikeln:

Sony MusicPrimeReklamBlossa

Resumé rapporterade tidigare i höstas om att årets Blossaglögg-smak blir limoncello, och att glöggen marknadsförts med en omgjort vinterversion av den klassiska skolavslutningslåten "Den blomstertid nu kommer", inspelad av popsångerskan Miss Li. Efter framgång med Miss Lis vinterversion "Den vintertid nu kommer", som har fått över 400 000 spelningar på Spotify, lanserar Blossa nu en intregrerad kampanj i digitala och sociala kanaler, samt utomhus och i butiker.

– Vi tyckte att det var dags att hylla hela vintern på ett storslaget sätt. Responsen hittills har varit över all förväntan och nu när vintern äntligen är på ingång så hoppas vi att vår låt och glögg eller glöggcocktails kommer att fylla de svenska hemmen med lite mer värme, säger Åsa Strömberg, senior brand manager på Blossa, i ett pressmeddelande.

Vinterkampanjen drar igång på natten till måndag och kommer även innebära glöggoftande AdShels i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vinterkampanjen är utformad tillsammans med Altia, Sony Music, Prime och Scream.

– Utmaningen var att skapa något som inte bara engagerar, utan även berör – helt i linje med Blossas varumärke. Därför satsade vi på musik som uttrycksform. Och istället för att låta musiken ackompanjera det visuella eller rörliga så fick den vara den bärande delen, där andra enheter formades efter låten. Den enorma kärleksbombningen i sociala medier, innan den breda kampanjen startat, känns som ett skönt kvitto på att vi redan har lyckats, kommenterar Yrsa Lindberg, kreativt ansvarig för Blossa.

Arbetsgrupper:

Altia:

Åsa Strömberg, senior brand manager

Nathalie Malledant, regional category brand manager

Tove Wredler Wennström, content manager

Åsa Orsvärn, product development manager

Catarina Jonsson, graphic designer

Sony Music:

Brian Askrud, head of playlist strategy

Camilla Adamsson, head of brand partnerships

Linn Wexell, creative director

Teodoro Johansson Beascoechea, regissör

David Mortimer Hawkins, A&R

Petra Åkesson, senior project manager

Christina Bredberg, PR- och mediafrågor Miss Li

Prime:

Robert Aras, kundansvarig

Jennie Körnung, projektledare

Yrsa Lindberg, copy

Peter Lindgren, CD

Amanda Engström, planner

Daniel Wahlström, PR-specialist

Elin Dahlstedt, PR-specialist

Fredrick Lewandovski, digital strateg

Renée Lorenius, producent

Sarah Bengtsson, designer

Patrik Wennberg, AD

Scream:

Emma Thorp, kundansvarig

Marie Ros, print & OOH planner

Johanna Kägu, digital planner

Anna Rybecker, projektledare

Kreativ utomhuslösning:

Torbjörn Christell, Havelle

Ämnen i artikeln:

Sony MusicPrimeReklamBlossa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News