Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 december 2007, 14:30
För fjorton år sedan drog Blossa igång en kampanj med jingeln ”B-L-O-S-S-A, B-L-O-S-S-A, B-L-O-S-S-A, glöggen heter BLOSSA.” Sången blev väldigt populär och nu återupptar Blossa det gamla konceptet.
Mellan den 3-23 december syns Blossas reklamfilm återigen i tv. Filmen gjordes 1993 av Stenströms reklambyrå som ett resultat av att Blossa fick möjlighet att marknadsföra sin lättglögg i tv. Reklambyrån tog fram en enkel idé med ett träningsläger för tomtar och en trallvänlig jingel. Konceptet blev en hit.
I år visas filmen på TV3, Kanal 5 och Kanal 9. Senast filmen visades var för tre år sedan.
I övrigt har Blossa inför årets julsatsning även tagit fram en ny sajt, gjord av Stockholm Interactive, där användarna bland annat kan skapa interaktiva julkort med Blossa-jingeln samt bjuda sina vänner på glöggprovning och mingel. Detta backas även upp av en bannerkampanj framtagen av reklambyrån Food & Friends i samarbete med Stockholm Interactive.
Linda Fagerlind