Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Blossa satsar på en värmande ordlista

Publicerad: 31 Oktober 2019, 08:47

Tillsammans med Prime har Blossa i årets kampanj tagit fram en ordlista med ord som ska värma under kalla vinterdagar.


Ämnen i artikeln:

PrimeBlossa

För tre år sedan övergav Blossa den klassiska Blossasången för att hitta ett koncept som inbegriper vinterns alla månader, snarare än bara julen.

I år har Blossa tillsammans med Prime tagit fram en kampanj inriktad på hur språk och ord påverkar vår kroppstemperatur. Tillsammans med språkforskare och psykologer har man tagit fram en ordlista med värmande ord för en kall vintertid.

– Blossa har sedan länge haft en naturlig plats hos svenskarna under vintertiden – nu väljer vi att ta avstamp i vår omvärld för att förstärka den positionen på ett förnyande och relevant sätt. I år vill vi sprida värme, som en motvikt till ett allt kallare samtalsklimat, där ’Med Varma Hälsningar’ på ett konkret sätt kompletterar Blossas produkter och förra årets kampanj, säger Jennie Körnung, Account Manager på Prime Weber Shandwick.

Kampanjen, ”Med varma hälsningar”, har redan dragit i gång och kommer gå till och med årsskiftet. Dessutom kommer Blossa och Prime att aktivera kampanjen genom pr, i sociala och digitala kanaler, utomhus, via poddar och i butik.

– För Blossa är vintertiden en tid för värme och gemenskap. Vi vet att drycker och sociala sammanhang kan sprida värme, något vi vill dela med svenska folket. Nu vet vi att även ord har den förmågan och förhoppningen är att vi med ordlistan ska kunna sprida lite extra värme under vintertiden, säger Åsa Strömberg, Senior Brand Manager, Altia Sweden.

Förra året tog Blossa och Prime i samarbete med Sony och Miss Li fram låten ”Den vintertid nu kommer”. Låten har i dagsläget spelats 5,4 miljoner gånger.

Arbetsgrupp på Prime Weber Shandwick:

Rober Aras, kundansvarig

Jennie Körnung, Account Manager

Yrsa Lindberg, kreatör

Sanna Lengholm, kreatör

Fredrick Lewandowski, contentstrateg

Daniel Wahlström, PR-specialist

Renée Lorenius, senior producent

Marcus Bjellder, produktionsledare

Sarah Bengtsson, designer

Alex Zeeman, Motion Director

Amanda Engström, Planner

Arbetsgrupp på Altia:

Åsa Strömberg, Senior Brand Manager Blossa

Nathalie Malledant, Senior Group Brand Manager Wine

Tove Wredler Wennström, Content Manager

Produktionsbolag:

Tilde Franzén, CEO/Executive Producer

Katarina Wildhuss, Producer

Marcus Rönne, Photographer and filmmaker

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

PrimeBlossa

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev