Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Blue Dragon vill byta bort Tacon – enkel sushi är nya grejen

Publicerad: 7 november 2018, 13:02

Kommunikationsbyrån Graviz har för Blue Dragon utformat en kampanj som ska marknadsföra temaki – en slags snabbvariant av sushi med samma idé som tacos.


Ämnen i artikeln:

ReklamGraviz

Den enkla sushi-varianten byggs upp på samma sätt som tacos – men istället för tortilla i botten använder man noriblad med tillbehör såsom ris, lax, avocado, räkor och koriander. Tanken är att få konsumenter byta ut den svenska fredagsklassikern och prova Blue Dragons nya koncept – easy sushi.

– Grunden i allt vi gör är att inspirera och möjliggöra för alla att laga genuina
asiatiska rätter i hemmiljö. Easy Sushi är produkten som förenar svenskarnas stora
intresse för sushi och efterfrågan av en maträtt att samlas kring – något som
dessutom är enkelt och snabbt att laga. Att slopa recept och istället låta
konsumenten välja innehåll gör det bara ännu mer inspirerande och enkelt, säger
Joe Harris, Brand Manager på Blue Dragon.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Blue Dragon - Joe Harris

Produktionsbolag: Bleck

Kalle Berglind, Art director
Peter Eriksson, Copywriter
Lowa Redig, Produktionsledare
Johanna Bergbom, Projektledare
Rodrigo Pozo Graviz, Strateg
Johanna Bergbom, VD/CEO

Ämnen i artikeln:

ReklamGraviz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News