Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

BlueStep tar dig genom livet i ny kampanj

Publicerad: 9 Januari 2017, 10:16

BlueStep marknadsför sitt banktillstånd med konceptet "Välkommen till en bank som förstår". Byrån som ligger bakom är Damn Good Agency.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamfilmDGA

– Den här kampanjen är det första steget i en större varumärkesförflyttning som vi nu inleder. Med vår nya kommunikation hoppas vi attrahera fler målgrupper som har samma lånebehov som många andra men i dag inte ser BlueStep som ett alternativ, säger Henrik Boström, marknadschef på BlueStep Bank, i en kommentar.

I den nya reklamfilmen ser vi hur en person går genom livets alla faser, och hur BlueStep spelar en viktig roll i samtliga. Konceptet har tagits fram av reklambyrån DGA.
– Idén, eller i alla fall grunden till konceptet "Banken som förstår" föddes i BlueSteps lokaler. Vi såg en fantastisk anslagstavla inne i lokalen där det satt massor av vykort, brev och mail. Det var hälsningar från kunder som tackade för all hjälp och berättade hur BlueStep har spelat en viktig roll i deras liv. Kunder hade till och med skickat in bilder på sina barn och barnbarn med fantastiska berättelser om livets upp- och nedgångar. Enda stället jag sett något liknande är på BB, kommenterar Claes af Burén, strateg och projektledare, på Damn Good Agency.

Se den nya reklamfilmen här nedan, samt en time lapse-film av hur sminkningen gick till.

Arbetsgrupp:
BlueStep: Henrik Boström, Johan Sandholm.
Byrå: DamnGoodAgency
Regi: DGA
Producent: Andreas Bergius
DOP: Kalle Linde
Ljus: Tomas Mets
Musik: Anders Herrlin & Jennie Löfgren Herrlin
Scenografi: Molly Carlzon
Smink/mask: Eva von Bahr & Love Larson - The Makeupdesigners
Grade: Sebastian Guest

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamfilmDGA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.