Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Blurrad Big Mac visar på hur berömd McDonald's meny är

Publicerad: 27 Mars 2019, 08:57

Annonserna anspelar på McDonald's klassiska färgkombinationer.

Foto: McDonalds

"Say no more" lyder copyn i McDonald's nya globala kampanj, som anspelar på snabbmatskedjans högt igenkännliga meny.


Ämnen i artikeln:

McDonald´sReklamTBWA

McDonald's menyalternativ är så välbekanta att folk knappt behöver se dem för att veta vilka de är.

Det tar reklambyrån TBWA San Juan fasta på i en ny global utomhus- och printkampanj med klassiska menyalternativ från snabbmatskedjan – såsom en Big Mac, en Happy Meal och en kartong med pommes frites – som är så pass blurrade att de bara knappt går att urskilja. Det skriver Adweek.

Trots det är det lätt att avgöra vilka det rör sig om, mycket tack vare hur annonserna anspelar på McDonald's klassiska färgkombinationer, exempelvis med en Big Macs gula ost mot en röd bakgrund.

Copyn lyder "No se diga más" – "Say no more" på engelska.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

McDonald´sReklamTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.