Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

BMW återvänder till Superbowl

Publicerad: 3 December 2010, 08:47

BMW går in i en intensiv lanseringsperiod. Då passar biltillverkaren på att återvända till Super Bowl efter tio års frånvaro.


Ämnen i artikeln:

SuperbowlBMW

Det är några få utvalda företag som får möjlighet att köpa reklamtid under Superbowl i USA. Finalen i den amerikanska fotbollen är den mest sedda tv-sändningen och reklamtiden kostar skjortan.

Annonsörerna tar i regel tillfället i akt och gör mycket påkostade filmer som sänds under finalen. BMW:s konkurrent Audi har de senaste åren fått mycket uppmärksamhet för sina Superbowl-filmer.

Det var tio år sedan BMW senast köpte reklamtid under evenemanget, men nu uppger Advertising Age att de återvänder.

Det globala samarbetet mellan BMW och Omnicom-gruppens GSD&M Idea City bröts nyligen efter fem år på byråns begäran. BMW har sagt att de inte kommer ersätta deras roll, utan arbeta med sitt övriga stall av byråer som är KBS&P, Universal McCann och WPP:s Grey.

Superbowl går av stapeln den 7 februari 2011.

Här är BMW:s senaste Superbowlfilm plus några andra biltillverkares diton:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SuperbowlBMW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.