Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

BMW och CNN krokar arm i kortfilmssatsning som ska lyfta fram inspirerande människor

Publicerad: 1 April 2020, 12:29

Den första filmen skildrar två framgångsrika DJ:s – Dimitri Vegas & Like Mike.

I kortfilmssatsningen ”The Art of Leadership” samarbetar bilvarumärket BMW och mediehuset CNN för att lyfta fram människor som kan inspirera andra i det osäkra världsläget.


Ämnen i artikeln:

BMWGantCNN

I tider av osäkerhet spelar inspirerande människor en ännu viktigare roll för samhället. Det menar BMW Group och CNN International Commercial (CNNIC), som har inlett ett samarbete för att skildra berättelser från vad som i ett pressmeddelande kallas ”några av vår tids mest kreativa artister och ledare”. Det görs i form av två serier som omfattar totalt elva kortfilmer med temat ”The Art of Leadership”.

Satsningen påminner om tidigare branded content-projekt som syftar till att skapa engagerande innehåll snarare än att lyfta fram varumärket eller dess kärnprodukt. Bland dessa finns Gants framgångsrika serie ”Couple Thinkers”, som lanserades 2018 och vars innehåll skulle linjera med modevarumärkets motto ”Never stop learning”. 

LÄS MER: Så lockade Gant åtta miljoner tittare till sin branded content-satsning

Genom att låta kortfilmerna inom ”The Art of Leadership”-projektet fokusera på de personliga berättelser som inspirerade individerna i fokus hittar BMW en koppling till varumärkets värderingar som beskrivs som ”ansvar, inre styrka och självständighet”. 

CNN sänder den första serien i sex delar som producerats av CNNIC:s studio Create. Den första filmen skildrar två framgångsrika DJ:s som skapar elektronisk musik – Dimitri Vegas & Like Mike (se nedan). 

Senare i år kommer CNN:s Great Big Story att lansera en sponsrad serie som består av fem mikrodokumentärer som även den fokuserar på inspirerande människor. Den första filmen handlar om Brandon Tory som lever ett slags dubbelliv där han kombinerar ett jobb med artificiell intelligens dagtid på Google och ett jobb som framgångsrik hiphop-artist på natten. 

– Dessa berättelser är resultatet av en perfekt relation mellan två företag som delar samma värderingar och mål. Vi är fantastiskt glada över att CNN och BMW arbetar tillsammans för att skapa dessa unika filmer om exceptionella människor som utvecklar och omdefinierar ledarskapet. Vi strävar alltid efter perfektion och vi känner att detta partnerskap är en milstolpe för båda våra företag”, säger Jens Thiemer, senior vice president customer and brand på BMW, i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

BMWGantCNN

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.