Reklam
BMW:s hållbarhetskommunikation sågas: ”Slapp och smaklös”
Publicerad: 8 december 2020, 14:24
Flera varumärkesexperter sågar BMW:s annons i söndagens DN och anser att bolaget ägnar sig åt renommésnyltning. Samtidigt säger DN att det aldrig var aktuellt att stoppa någon annons i tidningen, och att ett sådant beslut i slutändan låg hos ansvarige utgivaren Peter Wolodarski. ”DN har lite tagit Greta Thunberg i gisslan”, säger varumärkesstrategen Håkan Olofsson.
Att Greta Thunberg skulle vara tillfällig chefredaktör för Dagens Nyheter väckte stor uppmärksamhet redan på förhand. Sedan nyheten presenterades har det publicistiska beslutet blivit ett av Mediesveriges mest omdiskuterade i
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.