Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

BMW snart i en matbutik nära dig

Publicerad: 7 Maj 2009, 14:58

BMW och Heinz ska samarbeta. I en kommande kampanj kommer ett 50-tal bilar placeras ut i matbutiker i Sverige.


Ämnen i artikeln:

BMW

Aktiviteten kommer att genomföras i sommar runt om i Sverige. BMW placerar ut ett 50-tal bilar i matbutiker och sedan uppmanas konsumenter att rösta på sitt bästa barbeque-ställe. Vinsten är en bil från BMW. Tävlingssvaren ska skickas in via sms.

– Vi tror att sms-deltagande borgar för riktigt många bidrag. Två inhandlade Heinz-produkter och 160 tecken är en låg tröskel för att få chansen att vinna en BMW, säger Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz, i en kommentar. Hon fortsätter.

– Samarbetet med BMW är ett perfekt sätt för oss att väcka uppmärksamhet under en säsong när mycket inköp till sommarens grillkvällar äger rum. Så vitt jag vet har ingen placerat en bil av den här storleken i butik tidigare. Bilen väcker så klart stor uppmärksamhet och för konsumenterna är möjligheten att vinna en bil en stor dragkraft.

Reklambyrå för kampanjen är Bates och Daddy står bakom webbdelen. Pr-byrå för kampanjen är Jung Relations.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

BMW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.