Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 Maj 2009, 14:58
BMW och Heinz ska samarbeta. I en kommande kampanj kommer ett 50-tal bilar placeras ut i matbutiker i Sverige.
Ämnen i artikeln:
BMWAktiviteten kommer att genomföras i sommar runt om i Sverige. BMW placerar ut ett 50-tal bilar i matbutiker och sedan uppmanas konsumenter att rösta på sitt bästa barbeque-ställe. Vinsten är en bil från BMW. Tävlingssvaren ska skickas in via sms.
– Vi tror att sms-deltagande borgar för riktigt många bidrag. Två inhandlade Heinz-produkter och 160 tecken är en låg tröskel för att få chansen att vinna en BMW, säger Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz, i en kommentar. Hon fortsätter.
– Samarbetet med BMW är ett perfekt sätt för oss att väcka uppmärksamhet under en säsong när mycket inköp till sommarens grillkvällar äger rum. Så vitt jag vet har ingen placerat en bil av den här storleken i butik tidigare. Bilen väcker så klart stor uppmärksamhet och för konsumenterna är möjligheten att vinna en bil en stor dragkraft.
Reklambyrå för kampanjen är Bates och Daddy står bakom webbdelen. Pr-byrå för kampanjen är Jung Relations.
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
BMW