Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Boende överraskas med operasång i hissen

Publicerad: 13 juni 2016, 13:40

Riksbyggen går hårt ut med sin slogan "Boenden som överraskar", och den här gången överraskades boenden i Sundbyberg av operasång i hissen.


Ämnen i artikeln:

OperaRiksbyggenFuturniture

Det var i bostadsrättsföreningen Landmärket i Sundbyberg som boende en morgon fick avnjuta operasång på väldigt nära håll när Riksbyggen tillsammans med Folkoperan överraskade dem i hissen.

– Våra kunder är jättenöjda med både lägenheter och service, men vi ville överraska dem när de minst förväntade sig det. Därför kändes det naturligt att göra ett samarbete med Folkoperan som aldrig är rädda för att prova något annorlunda, säger marknads- och försäljningschef Mathias Sandberg på Riksbyggen Stockholm, i en kommentar.

Med en kamera installerad i hissen kan man ta del av hissåkarnas förvånade miner när det plötsligt stäms upp i sång. Riksbyggen vill växa i sociala medier och har tagit kommunikationsbyrån Futurniture till hjälp. Den här kampanjen hoppas man ska bidra till att nå ut.

– Vi märker att följarna gillar det oväntade och aktiviteter, säger Amanda Wennö, digital pr-konsult på Futurniture.

Här kan du ta del av reklamfilmen och njuta av operasång:

Arbetsgrupp Futurniture:
Amanda Wennö, digital pr
Maria Lindroos, ad
Linus Blom, copywriter
Ida Torkkeli, produktionsledare
Jakob Lind, kundansvarig

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

OperaRiksbyggenFuturniture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.