Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 mars 2014, 10:12
BoKloks kampanjsignerad Ekros & Hultberg
BoKlok, reklambyrån Ekros & Hultberg samt mediebyrån OMD mottog idag utmärkelsen Columbi ägg, Dagens Samhälles pris för årets bästa annonskampanj riktad till den offentliga marknaden
Av 120 kampanjer nominerades 13 till den jurybedömda tävlingen. Kriterierna för Dagens Samhälles tävling är att annonskampanjen ska förmedla ett tydligt budskap riktat till den offentliga sektorn och att den åstadkommit ett gott resultat.
Juryns motivering om BoKloks kampanj:
Den här kampanjen ställer relevanta frågor, öppnar fantasin och låter betraktaren tänka framåt. Budskapet är att "sämre än så här kan det inte bli". Målgruppen – kommunala beslutsfattare – begriper genast att det går att skapa något fantastiskt av alla fula, outnyttjade markytor.
BoKlok är ett samarbete mellan Skanska och IKEA.
Årets jury har bestått av Vesna Jovic, kommundirektör Huddinge, Jonas Nygren, kommunstyrelsens ordförande Sundbyberg, Siv Axelsson, HR & Communications Director WSP (representant för förra årets vinnare), Max Apéria, byråvalskonsult Sveriges Annonsörer, Mats Edman, chefredaktör Dagens Samhälle (ordförande).
Krister Berntsson