Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

BoKlok tog hem Columbi ägg

Publicerad: 24 mars 2014, 10:12

BoKloks kampanjsignerad Ekros & Hultberg

BoKlok, reklambyrån Ekros & Hultberg samt mediebyrån OMD mottog idag utmärkelsen Columbi ägg, Dagens Samhälles pris för årets bästa annonskampanj riktad till den offentliga marknaden


Ämnen i artikeln:

SkanskaIKEA

Av 120 kampanjer nominerades 13 till den jurybedömda tävlingen. Kriterierna för Dagens Samhälles tävling är att annonskampanjen ska förmedla ett tydligt budskap riktat till den offentliga sektorn och att den åstadkommit ett gott resultat.

Juryns motivering om BoKloks kampanj:

Den här kampanjen ställer relevanta frågor, öppnar fantasin och låter betraktaren tänka framåt. Budskapet är att "sämre än så här kan det inte bli". Målgruppen – kommunala beslutsfattare – begriper genast att det går att skapa något fantastiskt av alla fula, outnyttjade markytor.

BoKlok är ett samarbete mellan Skanska och IKEA.

Årets jury har bestått av Vesna Jovic, kommundirektör Huddinge, Jonas Nygren, kommunstyrelsens ordförande Sundbyberg, Siv Axelsson, HR & Communications Director WSP (representant för förra årets vinnare), Max Apéria, byråvalskonsult Sveriges Annonsörer, Mats Edman, chefredaktör Dagens Samhälle (ordförande).

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

SkanskaIKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.