Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 januari 2012, 15:50
Sunny side up får förnyat förtroende.
Foto: Carina Jäderström.
Reklambyrån Sunny side upp får förnyat förtroende av Bokmässan. – Prestigemässigt är det här jättestort för oss, säger Håkan Aludd, ad på Sunny side up.
När reklambyrån Hundra ur spillrorna blev Sunny side up var en av den nya byråns första kunder Bok & Biblioteksmässan.
Då vann man kunden efter en pitch med fem byråer.
När avtalet i dagarna löpte ut fick byrån åter förnyat förtroende.
– Det känns givetvis jätteroligt. Prestigemässigt är det här jättestort för oss. Bok och biblioteksmässan är en rolig kund att jobba med och vi vet att konkurrerande byråer knackat på dörren, så det känns jättekul att fortsätta samarbeta, säger Håkan Aludd.
Nästa kampanj kommer senare i april/maj, uppstartsmöte är dock redan nu i januari.
– Senaste kampanjen Punkter gör skillnad fick väldigt stor uppmärksamhet, och kampanjerna syns också i många medier, även redaktionellt vilket gör det extra roligt, avslutar Håkan Aludd.
Fakta:
Bokmässan arrangeras av Bok & Bibliotek i Norden AB. Mässan startade 1985. Den 28:e mässan äger rum den 27-30 september 2012 och har nordisk litteratur i fokus.
Tero Marjamäki