Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Boksläppet som inte får fucka upp

Publicerad: 28 april 2008, 13:53

Jens Lapidus ”Snabba cash” har sålts i över 400 000 exemplar. Uppföljaren ”Aldrig fucka upp” ska sälja ännu bättre – 500 000 exemplar. – Vi gör en av våra största reklamkampanjer någonsin, säger Helene Antelius, projektledare på Wahlström & Widstrand.


Jens Lapidus nya bok ska ge Wahlström & Widstrand nya sköna slantar.

Efter försäljningssuccén med ”Snabba cash” är förväntningarna  högt ställda på uppföljaren ”Aldrig fucka upp”, som släpps i veckan.

Jens Lapidus har aldrig varit hetare – tidningar, tv, och radio står i kö för att intervjua den 33-årige författaren. Den senaste tiden har han fått stort utrymme ibland annat Dagens Industri (DI Weekend), Dagens Nyheter och King. Och på lördag gästar han Lasse Bengtsson i TV4:s Nyhetsmorgon.

– Intresset från media har varit gigantiskt ända sedan det blev känt att Jens skulle skriva en uppföljare , säger Helene Antelius-Eklund på Wahlström & Widstrand.

Hon är projektledare för den omfattande reklamkampanj som nu drar igång.

Det handlar om en av förlagets allra största satsningar någonsin. Här är några av de viktigaste inslagen i kampanjen:

Kampanjsajten jenslapidus.se, framtagen av reklambyrån Lupo Design. På sajten som släpptes för någon dag sedan bloggar huvudkaraktärerna i boken.

Pr gentemot bloggare med hjälp av pr-byrån Patriksson Communication.

Gerillakampanj, gjord av Patriksson Communication i samarbete med Taxi 020. ”Armar ska sticka upp ur bagageluckor”, säger Helene Antelius-Eklund. (äger rum nästa vecka)

Utomhusreklam (vecka 20) och i tunnelbanan, producerat av Lupo Design.

”Snabba cash” har hittills sålt över 400 000 exemplar (inklusive pocket)

”Aldrig fucka upp” trycks i 100 000 exemplar i första upplagan. Pocketupplagan kommer nästa år och målet är att boken ska säljas i runt 500 000 exemplar totalt.

– Jag har själv läst ”Aldrig fucka upp” och jag kan helt ärligt säga att den är bättre än ”Snabba cash”, säger Helene Antelius-Eklund.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.