Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bond väljer Heineken

Publicerad: 10 Oktober 2008, 13:54

Nästa vecka kommer Spendrups ut med en ny global kampanj för deras varumärke Heineken. I kampanjen väljer James Bond öl istället för Martini.


I samband med premiären av den nya James Bond-filmen, ”James Bond 007: Quantum of Solace”, lånar Heineken stjärnan för att sälja mer öl.

– James Bond har mer gemensamt med Heineken än man först kan tro. Både Bond och Heineken är eleganta och internationella med hela världen som arbetsfält. Detta är Heinekens femte globala samarbete med Bond-serien och nya reklamfilmen ger en lyxig och påkostad Bond-känsla, säger Erik Jarnsjö, marknadschef för öl på Spendrups Bryggeri, i en kommentar.

Kampanjen består av en reklamfilm ”Camille and You” framtagen av TBWA och regisserad av Keith English.

I filmen syns en man gå in i en butik och köpa Heineken. Med det klassiska Bond-temat i bakgrunden förändras sedan omgivningarna och mannen börjar färdas in i filmens värld. Han blir slutligen själv Bond och faller för Bond-bruden Camille. Olga Kurylenko, som spelar Camille, medverkar själv i filmen.

Kampanjen kommer att gå i Sverige från vecka 42 till vecka 44.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.