Reklam
Bönnelyches franska lycka
Publicerad: 15 december 2011, 09:21
Lars Bönnelyche, nordiskt ansvarig på Tre Kronor Media och Reklam
Foto: Resumé.
Tre Kronor Media & Reklam har fått uppdraget att lansera den franska researrangören Club Med på den nordiska marknaden.
Ämnen i artikeln:
Tre kronor media & reklamMH
Magnus Helander
Målet är att Club Med på fyra år ska etablera sig i norden. Först ut är Sverige, där Tre Kronor redan upprättat en hemsida.
– Som gammal trogen Club Med-resenär känns det extra speciellt att få detta ansvar och förtroende, och vi ser verkligen fram emot samarbetet, säger Lars Bönnelyche, nordiskt ansvarig på Tre Kronor Media och Reklam.
I lanseringen ingår även PR, där Tre Kronor samarbetar med Lebona.
Tre Kronors omsättning steg från 127 miljoner kronor till 141 miljoner kronor mellan 2009 och 2010. I år startade Tre Kronor även nya mediebyrån CCCP.
Tre Kronor har gått från 19 till 36 medarbetare i år. Och fler ska det bli nästa år.
Tre Kronor ägs av börsnoterade United Communications Partner, som omsatte 126 miljoner kronor i fjol.