Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Bonnier Konsthall bjuder in med Spotify

Publicerad: 3 September 2012, 06:52

Bonnier Konsthall går ut i en ny kampanj signerad DDB Stockholm. Denna gång sker det i samarbete med Spotify.


Ämnen i artikeln:

SpotifyDDB Stockholm

Höstens utställning "Mer än ljud" har som namnet antyder ljudkonst i centrum. Bonnier Konsthall har låtit producenten Hans Berg skapa ett sex minuter långt soundtrack med inspiration från de olika verken.   Låten ligger i sin tur till grund för den inbjudande som går ut i dagarna.

En utvald skara kommer att få ett personligt mejl som endast innehåller en Spotifylänk. Denna leder till ett nysläppt album med 18 spår som tillsammans bildar Hans Bergs soundtrack. Låtarnas titlar skapar tillsammans ett meddelande, som ger all information som behövs för att OSA till versnissagen.

Varje mottagare får sin egna unika skivrelease. Enligt DDB Stockholm, som ligger bakom kampanjen, är det första gången som Spotify används för att skapa ett personligt riktat meddelande inne i själva musiktjänsten.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

SpotifyDDB Stockholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.