Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bonnier lanserar "klimatsmarta pockets"

Publicerad: 12 April 2011, 09:12

Ipad och e-böcker har snott en stor marknadsandel från det ”vanliga” bokläsandet. Nu går Bonnier Pocket ut i en ny stor kampanj; ”klimatsmart pocket”. Bakom lanseringskampanjen och den visuella identiteten står reklambyrån Hummingbirds.


Ämnen i artikeln:

HummingbirdsBonnier

Månpocket och Bonnier Pocket lanserar i dagarna ”Klimatsmart pocket” som innebär en ny miljövänligare pocketbok. Sedan skissstarten av lanseringen för över ett och ett halvt år sedan har reklambyrån Hummingbirds varit med, nu lanseras kampanjen brett.

– Vi vet att allt fler är intresserade av miljöfrågor och våra läsare ges nu möjligheten att välja mer miljövänliga pocketböcker. Pocket är en bruksvara som produceras i stora volymer. Månpocket och Bonnier Pocket trycker 6-7 miljoner exemplar varje år. Det känns därför väsentligt att ta ett steg i en mer miljövänlig riktning, säger Catarina Berg, marknadsansvarig på Månpocket och Bonnier Pocket i en presskommentar.

För att lansera ”Klimatsmart pocket” har Hummingbirds tagit fram en visuell identitet som bland annat kommer att synas på alla pocketböcker. Kampanjen kommer att vara synlig under april månad i PocketShops butiker och i digitala kanaler utomhus och på webben.

<p><a href="http://vimeo.com/21347120">Klimatsmart pocket</a> from <a href="http://vimeo.com/user3599628">Hummingbirds</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p></div>

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

HummingbirdsBonnier

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.