Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Bonnier News Brand Studio lanserar mediehusens logistiksatsning

Publicerad: 12 November 2019, 09:14

Kampanjen kommer att synas i dagstidningar, magasin och på skyltar i hela landet under hela november.

Foto: Early Bird / Bonnier News Brand Studio

Bonnier News Brand Studio har tagit fram lanseringskampanjen för tjänsten Early Bird, som några av landets största mediehus och deras distributionsbolag ligger bakom.


Ämnen i artikeln:

LykoGota MediaStampenBonnier News

Frågan om smart tidningsdistrubution har blivit allt mer brännande i takt med e-handelns tillväxt och den minskande efterfrågan på print. Nyligen gick Bonnier News, Stampen, NTM, Gota Media, Hall Media och NTW samman och grundade ett gemensamt varumärke inom området med en tjänst som består av paketleverans kopplat till näthandel. Paketen levereras på morgonkvisten – samtidigt som mediehusens tidningar delas ut. 

Varumärket heter Early Bird och har enligt Dagens Media i dagsläget ett femtontal större kunder, bland andra Lyko, Apotea, Meds och Svenskt kosttillskott.

Varumärkesarbete och kampanj är signerad co-lab agencyn Bonnier News Brand Studio. Kampanjen kommer att synas i dagstidningar, magasin och på skyltar i hela landet under hela november. 

Genom varmt uttryck i bilder, färger och språk har Bonnier News Brand Studio velat forma ett lugnt visuellt budskap. I stället för att visa tillfälliga erbjudanden fokuserar man mer långsiktigt i marknadsföringsarbetet.

– Vi vill att konsumenterna ska känna till att det finns en smidig och hållbar tjänst som de kan välja när de e-handlar mindre paket. Många vet inte att det går att få leveransen hela vägen hem till sin dörr eller postlåda lagom till morgonkaffet. Därför etablerar vi nu ett nytt varumärke som lanseras brett mot konsumenterna. Bonnier News Brand Studio har hjälpt oss hela vägen med att lyfta vilka vi är, vårt erbjudande och vårt budskap, med kommunikation och kampanj som har helt rätt känsla. Vi kommer löpande att utveckla vårt erbjudande med smarta och hållbara lösningar, säger Pelle Lönn, affärsansvarig på Early Bird, i ett pressmeddelande. 

Matilda Olsén, copywriter på Bonnier News Brand Studio:

– Det känns riktigt kul att visa nytänkande Early Bird på marknaden. Vi har jobbat med mjuk och ärlig kommunikation som ger en härlig känsla, kopplat till nyvakna morgnar – utan att vara irriterande pigga. Samtidigt lyfter vi Early Birds fokus i viktiga frågor. 

Arbetsgrupp

Anna Frykberg Källåker, art director

Matilda Olsén, copywriter

Ronnie Johansson, creative director

Alice Engren, final art

Sofia Sahlman, produktionsledare

Fia Hernborg, produktägare

Christian Wirsén, client manager

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.