Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Booming ska ge effekt

Publicerad: 4 november 2013, 15:07

Mats Malmkvist.

Mats Malmkvist, som nyligen lämnade jobbet som creative director på Spinn Action Marketing, startar en effektbyrå i Stockholm, med namnet Booming.


Ägarna till Booming är Mats Malmkvist, kreativ chef, och Mikael Dahlgren, strateg och projektledare. Byrån är purfärsk men har redan knutit till sig ett tiotal personer i olika samarbetsformer.

Det finns också ett par kunder, men dessa är ännu hemliga.

– Booming svarar på två trender som vi ser nu, dels det ökade kravet på snabb resultatbaserad effekt, och att fler B2B-företag börjar se nyttan av varumärken och köpt reklam. Gränsen mellan business-to-business och business-to-consumer håller på att suddas ut, säger Mats Malmkvist.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.