Reklam
Borg & Owilli i nytt samarbete med Veckans Affärer
Publicerad: 11 september 2017, 11:23
Veckans Affärer stärker sitt samarbete med contentbyrån Borg & Owilli. Foto: Faksimil
Contentbyrån Borg & Owilli blir exklusiv extern säljpartner för Veckans Affärer, VA Finans och Business Insider Nordics digitala content-affär.
Ämnen i artikeln:
ContentbyråerBorg & OwilliBonnier Business MediaVeckans AffärerBusiness InsiderReklamContent MarketingNative AdvertisingDet nya avtalet har trätt i kraft sedan augusti och sträcker sig över två år. Avtalet innebär att Borg & Owilli blir exklusiv extern säljpartner för Bonnier Business Media-titlarna Veckans Affärer, VA Finans och Business Insider Nordic. Avtalet innebär även att allt nativeinnehåll i kanalerna kommer att produceras av Borg & Owilli Agency.
– Det känns fantastiskt kul att få denna möjlighet. Vi har samarbetat med Bonnier Business Media sedan starten av vårt bolag. Vår ambition är att arbeta med de i särklass bästa medierna och där har Bonnier Business en självklar plats med sina ledande kanaler, säger Mikael Owilli, vd för Borg & Owilli.
Avtalet innebär också att Borg & Owilli får en tydligare expertroll i partnerskapet.
– Vi har samarbetat med Borg & Owilli under lång tid och är väldigt nöjda med vårt samarbete. Vi har stort förtroende för deras kompetens, säger Johan Petersen, försäljningschef Bonnier Business Media.