Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 Februari 2014, 09:13
Björn Borg.
Foto: Pressbild.
Färgfackhandelskedjan Colorama plockar in Björn Borg som ansiktet utåt. ”Vi har i Björn Borg funnit den perfekta ambassadören. Få är utrustade med en bättre vinnarskalle”, menar Colorama.
”Duktig på alla underlag med dokumenterad förmåga att hålla färgen. Känsla för timing med föredömligt fotarbete, blick för spelet och i högsta grad fair play.”
Så beskriver Colorama sin nya ambassadör - Björn Borg.
Bakgrunden är att Colorama vill utöka sin satsning på att ”försköna landets bostäder” och bolaget har länge sökt en person som ska fungera som en ambassadör för verksamheten.
– Det är verkligen en speciell känsla med tanke på att Björn är något så unikt som en legend i sin tid. Plus att det är få företag förunnat att ha honom som språkrör, så vi känner oss ytterst hedrade, säger Fredrik Hansson, vd på Colorama i en kommentar.
Företaget menar att Björn Borg är den perfekta ambassadören med tanke på hans ”unika beslutsamhet och förmåga att aldrig ge upp förrän sista bollen är slagen.”
Colorama-kedjan bildades genom en sammanslagning av kedjorna Spektrum, Färgtema och Farverike i Norge. Kedjan har över 170 butiker i Sverige.
Karl-Johan Byttner