Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Borgs färgstarka reklamjobb för Colorama

Publicerad: 3 Februari 2014, 09:13

Björn Borg.

Foto: Pressbild.

Färgfackhandelskedjan Colorama plockar in Björn Borg som ansiktet utåt. ”Vi har i Björn Borg funnit den perfekta ambassadören. Få är utrustade med en bättre vinnarskalle”, menar Colorama.


Ämnen i artikeln:

ColoramaBjörn Borg

”Duktig på alla underlag med dokumenterad förmåga att hålla färgen.  Känsla för timing med föredömligt fotarbete, blick för spelet och i  högsta grad fair play.”

Så beskriver Colorama sin nya ambassadör - Björn Borg.

Bakgrunden  är att Colorama vill utöka sin satsning på att ”försköna landets  bostäder” och bolaget har länge sökt en person som ska fungera som en  ambassadör för verksamheten.

– Det är verkligen en speciell  känsla med tanke på att Björn är något så unikt som en legend i sin tid.  Plus att det är få företag förunnat att ha honom som språkrör, så vi  känner oss ytterst hedrade, säger Fredrik Hansson, vd på Colorama i en  kommentar.

Företaget menar att Björn Borg är den perfekta  ambassadören med tanke på hans ”unika beslutsamhet och förmåga att  aldrig ge upp förrän sista bollen är slagen.”

Colorama-kedjan  bildades genom en sammanslagning av kedjorna Spektrum, Färgtema och  Farverike i Norge. Kedjan har över 170 butiker i Sverige.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ColoramaBjörn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.