Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Började som ett skämt – nu kan Bud Lights alienöl bli verklighet

Publicerad: 19 Juli 2019, 08:35

Bud Lights tweet.

Foto: Bud Light

Har du hört talas om Facebook-eventet där 1,5 miljoner människor skämtar om att storma militärbasen Area 51 med ufo-rykten? Nu har Bud Lights inhousebyrå tagit fram en alienöl – för 51 000 retweets kan den bli verklighet.


Ämnen i artikeln:

Bud LightReklambyråerDesignReklam

Det handlar om ett internetskämt som har nått en ny nivå. 1,5 miljoner har signat upp sig för Facebook-eventet där de ska storma USA:s militärbas Area 51 i Nevada-öknen den 20:e september. Anledningen? Det har i alla tider pratats om att USA förvarar ufon där. Stormningen kommer inte hända, men om någon faktiskt beslutar sig för att bryta sig in kan det få ett dystert slut. Eventet har fått stor uppmärksamhet globalt, inte minst i meme-världen.

Ölvarumärket Bud Light var inte sena att utnyttja intresset kring eventet. Bud Light har nämligen släppt en tweet med en design där de skapat en Area 51-öl, gjord av inhousebyrån Draftline. Copyn lyder:

“Greetings Earthlings. This is the famous Area 51. We know of no space beer by any other life form which is brewed and aged to be more refreshing. Our cryogenic aging produces a light bodied space lager with a fresh taste, a crisp, clean finish, and a smooth drinkability. Take us to your leader…for drinks.”

— Bud Light (@budlight) 17 juli 2019Area 51 Special Edition. 👽 pic.twitter.com/8wGbSLqY6r

När en Bud Light-fan frågade om ölen fanns på riktigt svarade de snyggt:

— Bud Light (@budlight) 17 juli 201951K RTs and we'll make it happen.

Återstår alltså att se om burkdesignen blir verklighet. I skrivande stund har man fått 26 000 retweets.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.