Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bosch föredrar Vinter

Publicerad: 10 April 2012, 10:10

Bosch har valt norrlandsbyrån Vinter som ny strategisk partner i Sverige: – Storleken på byrån ger oss möjlighet att få tillgång till flera kompetenser inom samma avtal, säger Inger Rosén, kommunikationschef för Robert Bosch AB.


Ämnen i artikeln:

BoschRonny OlovssonVinter

Resume.se kunde nyligen berätta att ett antal nyckelpersoner valt att lämna Vinter under det senaste halvåret. Enligt Vinters talesperson Ronny Olovsson kan det vara en effekt av att man satsar mer på stora nationella och internationella kontrakt.

Nu står det klart att Vinter har vunnit en ny internationell kund - Bosch. Koncernen har 3 000 anställda i Norden och tre affärsområden.

Vinters  uppdrag går framförallt ut på att arbeta med corporate communications i  Sverige. Arbetet handlar om alltifrån att hantera projekt och produktionsledning till strategisk planering, design och copy.

–  Att Bosch ger oss förtroendet är ytterligare bevis på att Norrländsk  kreativitet är nationellt och internationellt framgångsrik. Det känns  oerhört inspirerande och kul att få starta ett partnerskap med Bosch,  säger Magnus Ahlqvist, Business Director på Vinter i en kommentar.

Bosch har drygt 300 000 anställda i världen och en omsättning på 50 miljarder euro. Företaget har 125 år på nacken.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BoschRonny OlovssonVinter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.