Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Bosch tar hand om utrotningshotade ljud

Publicerad: 10 Juni 2014, 12:26

Foto: Skärmdump.

Bosch Home Appliances och pr-byrån GolinHarris har i varumärkesbyggande syfte tagit fram en egen ljudbank där utrotningshotade ljud lagras och räddas.


Ämnen i artikeln:

BoschGolinHarris

På kampanjsajten, byggd av den digitala byrån Ottoboni, som lanseras i Sverige, Norge, Finland och Danmark, finns utrotningshotade ljud från bland annat faxen, ånglokomotivet, engångskameran och ringsignaler från gamla mobiltelefoner.

Under kampanjperioden som pågår fram till den sista juni kan man även vinna vitvaror från Bosch genom att rösta på det ljud man saknar mest.

– Vi på Bosch jobbar kontinuerligt med att utveckla våra produkter, med att testa och göra om tills det blir helt rätt. Det är vad Bosch i varje detalj handlar om. Men när saker blir bättre, snabbare och framförallt tystare gör det ju att ljud faktiskt försvinner. Eftersom ljud inte är något som man fysiskt kan ta på och på så sätt spara, ville vi göra något. Det här är vårt sätt att minnas det som varit, säger Maria Ölander, Brand Manager på Bosch Home Appliances i en kommentar.

Arbetsgrupp

GolinHarris:
Elisabeth Weidlertz - Director
Niclas Sjöbeck - Creative
Leyla Öfwerström - Media Specialist
Matilda Konkell - Junior Consultant

Ottoboni:
Robin Johansson - Projektledning
Pär Stålberg - Techlead
Dusko Sobic - Utveckling

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

BoschGolinHarris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.