Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bosch väljer SWE som ny nordisk byrå

Publicerad: 7 december 2012, 11:42

I november stod det klart att SWE blir Bosch Home Appliances nya reklambyrå i Norden. Uppdraget täcker alltifrån kommunikationsstrategi till produktkampanjer och butiksmaterial.


Ämnen i artikeln:

BoschSWE

– Det ska bli väldigt spännande att få vara med att utveckla Boschs varumärke och kommunikation på den nordiska marknaden. Styrkan och det genuina i varumärket och företaget går inte att ta miste på, skriver Josef Danell, vd på SWE i en kommentar.


Bosch är ett marknadsledande varumärke på vitvaru- och hemelektronikmarknaden. Företaget är starkt associerat till kvalitet och ingenjörskap.

- Bosch vet vad de är och ska stå för, nu handlar det för oss om att hjälpa Bosch nå ut med det. Att vara relevanta, särskiljande och affärsdrivande på en extremt intensiv marknad. För det krävs långsiktighet men
också nya grepp, säger Johan Skogh, cd på SWE.

Upphandlingen pågick under hösten. Utgångspunkten var att hitta en
samarbetspartner som kunde ta vara på den värdegrund och den äkthet som Boschs varumärke har och omsätta det så att målgruppen förstår vad som särskiljer Bosch från andra vitvarumärken och blir säkra på sitt val.

– Vi har en möjlighet som ingen annan i branschen har. Arvet från grundaren Robert Bosch återspeglas i hur vi agerar än i dag. Där har Bosch som vitvarumärke en stor chans att vara relevant för vår målgrupp, säger Maria Ölander, varumärkesansvarig på Bosch Home Appliances Northern Europe.


Samarbetet är redan påbörjat och SWEs första leveranser kommer att synas i början av 2013.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BoschSWE

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.