Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 Juni 2015, 07:51
Nomineringarna i Promo & Activation har offentliggjorts. De svenska byråerna har fem bidrag med på shortlist.
Cannes Lions drar igång under söndagen med flera nomineringssläpp. En av kategorierna är Promo & Activation, där totalt 300 kampanjer har hamnat på shortlist.
Av dessa kommer fem stycken från svenska byråer. Bland annat "Bosses mjölk" av INGO för Lidl och hyllade "805 million names" med Zlatan Ibrahimovic. Bidragen i fråga är:
KampanjKundByråCHARITY ARCADESWEDAVIA SWEDISH AIRPORTSÅKESTAM HOLST StockholmSCANDIC TO GOSCANDIC HOTELSPRIME StockholmBOSSE'S MILKLIDL DISCOUNT FOOD STOREINGO StockholmTHE SWEDISH SNOW RESCUERSAUDIÅKESTAM HOLST Stockholm805 MILLION NAMESUNITED NATIONS WORLD FOOD PROGRAMMEFORSMAN & BODENFORS Gothenburg
Fredrik Thambert