Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bosses kovändning om Lidl: ”Det är skitbra grejer alltså”

Publicerad: 29 oktober 2014, 12:42

Bosse Elfgren hamnade på tre miljoner mjölkpaket.

Bosse Elfgren klagade på Lidls mjölk – och blev därför huvudperson i lågpriskedjans reklamkampanj. Nu berättar han hur det hela gick till.


Ämnen i artikeln:

LidlIngo

Tidigare i dag berättade Resumé om Bosse Elfgren från Stockholm som plötsligt blev huvudperson i Lidls rikstäckande reklamkampanj.

Allt började med en kommentar på Facebook, där han ifrågasatte varför man ska köpa tysk mjölk. Saken är bara den att Lidls mjölk är svensk.
– Det var inte så märkvärdigt egentligen. Det kom ut en reklamgrej på Facebook om Lidls mjölk. Jag skrev "varför ska man dricka tysk mjölk?". Det var inte mer än så. Men sedan kontaktade reklambyrån INGO mig och sade att de hade valt ut min kommentar bland alla andra. De tyckte att den passade bäst, och frågade om jag kunde tänka mig att vara med i kampanjen. Och det kunde jag, säger han till Resumé.  

Med andra ord kom inte kampanjen som en överraskning för honom, vilket den första artikeln gav sken av. Men att helt plötsligt synas på miljontals mjölkförpackningar och annonser i tv och tidningar var en omtumlande upplevelse.  
– Det var rätt chockerande att se sig själv på tv:n. Det var lite kul faktiskt, säger Bosse Elfgren.  

Har kampanjen ändrat din uppfattning om Lidl?
– Ja, jag har varit där och handlat en del nu och testat. Det är skitbra grejer alltså. Det är svensk mjölk de har. Det är inget fel på den mjölken, den är jättegod.

Fick du några kommentarer om att du syntes så mycket?
– Jaja, det är massor. Jag blev världsberömd här på Lidingö, ha ha. Det är många här ute som har kommit fram och snackat. Men också bland vänner på Facebook. De flesta har sagt att det var en rolig och bra grej.   

Fick du betalt för din medverkan?
– Ja, det fick jag. Det var rätt bra faktiskt.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

LidlIngo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.