Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Botemedlet mot mobilnacke: Ölhävning

Publicerad: 29 Maj 2017, 11:59

Norrlands Guld tar sig an en av samtidens stora hälsobekymmer.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerNorrlands GuldÅkestam HolstReklamfilmFLX

Många svenskar spenderar dagligen flera timmar med huvudet nedböjdt över telefonens skärm. Fenomenet "mobilnacke" blir allt vanligare och forskare har varnat för hälsoriskerna med den oergonomiska kroppsställningen.

I sin nya kampanj lanserar Norrlands Guld ett klassiskt husmorstrick för att komma till rätta med problemet: drick öl.
– Vi jobbar ständigt med att vitalisera varumärket Norrlands Guld men är alltid måna om att ha en fot kvar i vårt arv av humor och känslan av att vara tillsammans. Med filmerna vill vi understryka den klassiska gemenskapsgrund som Norrlands Guld står på, men också föryngra och förnya varumärket för att nå nya öl-älskare, säger Stefan Santos på Spendrups.

Norrlands Guld har släppt tre filmer på temat som kommer att synas på tv och online. Budskapet ska förstås tas med en nypa salt.
– Med en enkel "motrörelse" vill vi uppmuntra folk att ta hand om nackarna och ses lite mer IRL. Kampanjen har ingen som helst vetenskaplig grund men är, med det sagt, rätt så kul ändå, menar Daniel Vaccino, copy i arbetsgruppen på Åkestam Holst.

Produktionsbolag är FLX.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.