Reklam
"Boxningsmatch" mellan träoljor? Det är en kampanjidé det också
Publicerad: 5 juli 2019, 07:35
Sioo:x utmanar sina konkurrenter i en riktig långkörare. Tillsammans med Stendahls har de satt upp en boxningsring i trä i norska Lofoten. Den olja som efter tolv år visat sig slitstarkast i de extrema förhållandena vinner.
Träloljebolaget Sioo:x har de senaste åren satsat hårt på marknadsföring och lanserat en del skruvade projekt. Bolaget samarbetar med Stendahls och har bland annat sålt sin träolja med hjälp av en väldigt lång hund och världens tråkigaste utomhustavla.
Nu är man återigen tillbaka med en minst sagt udda kampanj. I reklamfilmen utmanar man andra träoljor på en "boxningsmatch" i norska Lofoten. Platsen har valts efter sina extrema väderförhållanden och Sioo:x har på en ogästvänlig udde ställt upp en boxningsring av trä. Halva boxningsringen är täckt med Sioo:x träolja med tolv års hållbarhet, den andra halvan uppmanar bolaget sina konkurrenter att täcka. "Fighten" avgörs därefter först om tolv år.
– Vi vill helt enkelt bevisa att vi slår våra konkurrenter på alla punkter, och då krävs det mer än vackra ord och tomma produktlöften. Om 12 år får vi se resultatet svart på vitt! säger Herje Boström, VD och grundare Sioox.
För den boxningsintresserade livesänds "fighten" på Sioo:x hemsida.