Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Bra att spola hemsidan

Publicerad: 10 november 2010, 15:59

En mer engagerad personal, en tredubbling av jobbansökningarna och 700 som följer sidan. Det är facit efter att Grey skrotat webbplatsen och flyttat till Facebook.


Ämnen i artikeln:

FacebookGrey

truefalse

Greys David Schwieler gillar Fejan

Grey skrotade sajten och flyttade till Facebook i mitten av september. Resumés webbundersökning visade att drygt häften av branschen inte har sådana tankar, men Greys ansvarige, för projektet David Schwieler, kan inte komma på något negativt med flytten:
– Vi har fått 700 som gillar oss och följer oss hela tiden. Det är mycket för en liten reklambyrå i Sverige. Vi har också fått mer besök till Facebooksidan än under hela tiden vi har haft vår webbplats.

Han tycker att kritikerna är naiva när de spekulerar i vad som händer om Facebook går ned:
– Det är ungefär som om telefonväxeln går ned. Jag tror egentligen att branschen fattar grejen, men byråerna tycker det är jobbigt att inte vara först.

Personalen har också blivit betydligt mer engagerad i att uppdatera sidan:

Grey hade kanske tidigare 5–7 ansökningar på en hel månad. Nu dröser det in tiotalet ansökningar per vecka.
– Vi får ansökningar från duktiga människor med erfarenhet från utlandsjobb. Jag tror att många unga förmågor tycker att det känns naturligt att byrån finns på fejan.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

FacebookGrey

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.