Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Brämhults lyfter fram unika smaken i första varumärkeskampanjen

Publicerad: 27 April 2018, 13:52

Foto: Faksimil

Genom det nya konceptet "Ny smak, varje dag", framtaget av TBWA, vill Brämhults lyfta fram hur varje flaska juice smakar olika beroende på förhållandena under odlingen.


Ämnen i artikeln:

SpringtimeBrämhultsReklamTBWA

Brämhults har länge positionerat sig som ett premiumvarumärke inom juicesegmentet och lyft fram produktens färskhet.

Bolaget ingår i Eckes-Granini-gruppen och lanserar nu sin första varumärkeskampanj någonsin. Kampanjen, som ingår i det nya konceptet "Ny smak, varje dag", är framtagen tillsammans med TBWA. Kampanjens syfte är att ytterligare stärka varumärkets position inom premiumjuice-segmentet.

– Vi är annorlunda, vi pressar färsk frukt och grönsaker till juice flera dagar i veckan och inom några dygn är den ute i butik. Vi använder de råvaror som är i säsong och därför varierar juicen i smak under året, precis som färsk frukt också gör. Kampanjen lyfter fram vårt hantverk, där vi tar det bästa från naturen och förpackar det till konsument. Den fångar väl våra tre ledord hantverk, kunskap och passion, säger Stina Haglund, produktutvecklare och senior brand manager för Brämhults.

Kampanjen går live i tv den 30 april och kommer även att innehålla utomhusannonsering, digital närvaro och annonsering i butik.

– Det är spännande och speciellt att jobba med Brämhults, som är ett varumärke med en stark identitet och filosofi. Utgångspunkten i det nya kommunikationskonceptet är det unika sättet som Brämhults skapar sin juice på och som gör att den smakar olika från dag till dag – för att naturen är sådan. Just detta ville vi fånga också i den nya reklamfilmen för Brämhults, säger Per Olholt, kundansvarig TBWA.

Se de olika uttagen av reklamfilmen nedan.

Uppdragsgivare: Eckes-Granini
Stina Haglund, Senior Brand Manager Brämhults
Ulrika Lång Gerdén, Brand Manager Brämhults
Marie Lansinger, Marketing Director Eckes-Granini

Reklambyrå: TBWA
Per Olholt, Kundansvarig
Kalle Håkansson, Copywriter
André Persson, Art Director
Åsa Scherman, Produktionsledare
Christian Styffe, Formgivare
Carl-Johan Schultz, Planner
Kalle Widgren, CD

Produktionsbolag: B-Reel Films
Rikard Åström, Exekutiv Producent
Mats Wolgers, Producent
Anders Hallberg, Regissör

Mediebyrå: Vizeum
Hanna Bergius, Business Director
Patrik Skogsfors, Account Manager
Markus Carlson, Senior Broadcast Specialist
Talin Hakopian, Senior Digital Specialist

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.