Reklam
Brämhults storsatsar på grönsaksjuice
Publicerad: 7 november 2013, 15:19
Foto: Pressbild.
Juicetillverkaren Brämhult drar igång en större reklamsatsning runt en serie med hälsofrämjande grönsaksjuicer. Bulldozer kör kampanjen.
KB
Karl-Johan Byttner
Ingefära, vetegräs, rödbetor, fänkål och morot. Det är exempel på grönsaksjuicer i Brämhults nya hälsofrämjande serie.
– Alla vet ju att man ska äta grönsaker men det är inte alltid så lätt att göra. På det här sättet blir det både gott och enkelt att få dem i sig, säger marknadschef Helen Mellde Helmfridsson på Brämhults i en kommentar.
Bildspråket bygger på att juicerna görs med färska grönsaker.
Stort fokus läggs också på det taktiska arbetet och då närmaste bestämt butiksmaterialet.
Brämhults satsar också mer på media än tidigare.
– Det är väldigt spännande. Vi har ett långt och nära förhållande med Bulldozer men jag tror jag kan säga att både vi och byrån tycker att det här är det roligaste vi gjort hittills säger Helen Mellde Helmfridsson i en kommentar.
Bulldozers delägare tillika en av grundarna, Jenny Eklund, är projektledare för arbetet.
– Vi har i många år gjort Brämhults butiksmaterial och mängder av kampanjer i sociala medier. Att den här gången satsa större med annonser i bland annat tunnelbanan känns rätt, med tanke på att målgruppen är en hälsomedveten storstadsbo, säger hon.
Arbetsgrupp:
Andreas Österlund, AD
Jenny Eklund, copy och projektledare
Heidie Steiness, formgivare
Anna-Karin Jeppsson, produktionsledare
Hanna Rosell, PR-strateg