Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Brämhults storsatsar på grönsaksjuice

Publicerad: 7 november 2013, 15:19

Foto: Pressbild.

Juicetillverkaren Brämhult drar igång en större reklamsatsning runt en serie med hälsofrämjande grönsaksjuicer. Bulldozer kör kampanjen.


Ämnen i artikeln:

BulldozerBrämhults

Ingefära, vetegräs, rödbetor, fänkål och morot. Det är exempel på grönsaksjuicer i Brämhults nya hälsofrämjande serie.

–  Alla vet ju att man ska äta grönsaker men det är inte alltid så lätt  att göra. På det här sättet blir det både gott och enkelt att få dem i  sig, säger marknadschef Helen Mellde Helmfridsson på Brämhults i en  kommentar.

Bildspråket bygger på att juicerna görs med färska grönsaker.

Stort  fokus läggs också på det taktiska arbetet och då närmaste bestämt  butiksmaterialet.

Brämhults satsar också mer på media än tidigare.
–  Det är väldigt spännande. Vi har ett långt och nära förhållande med  Bulldozer men jag tror jag kan säga att både vi och byrån tycker att det  här är det roligaste vi gjort hittills  säger Helen Mellde Helmfridsson  i en kommentar.

Bulldozers delägare tillika en av grundarna, Jenny Eklund, är projektledare för arbetet.

–  Vi har i många år gjort Brämhults butiksmaterial och mängder av  kampanjer i sociala medier. Att den här gången satsa större med annonser  i bland annat tunnelbanan känns rätt, med tanke på att målgruppen är en  hälsomedveten storstadsbo, säger hon.

Arbetsgrupp:
Andreas Österlund, AD
Jenny Eklund, copy och projektledare
Heidie Steiness, formgivare
Anna-Karin Jeppsson, produktionsledare
Hanna Rosell, PR-strateg

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BulldozerBrämhults

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News